Ray-Ban

Marka Ray-Ban to jeden z największych i najpopularniejszych producentów okularów przeciwsłonecznych oraz korekcyjnych na całym świecie. Została ona zarejestrowana w 1937 r., natomiast pierwszy produkt jej autorstwa powstał rok wcześniej. Były to okulary z zielonymi soczewkami ANTI GLARE, model Aviator, który po dziś dzień cieszy się niesłabnącą popularnością. Zaprojektowano je dla pilotów, by zapewnić im lepszą widoczność na dużych wysokościach i ochronić ich oczy przed oślepiającym słońcem. W pierwszych latach działalności firma postawiła na funkcjonalność i zajęła się produkcją okularów dla osób aktywnych i uprawiających sport. Nosili je również piloci, myśliwi, wędkarze oraz funkcjonariusze policji. Przełom nastąpił w latach 50. XX w., kiedy to moda zaczęła odgrywać coraz większą rolę. W roku 1951 marka Ray-Ban rozszerzyła swój asortyment szarych soczewek N-15, które już dwa lata później zostały zastąpione nowymi, bardziej innowacyjnymi G-15. Rok 1952 to pojawienie się kolejnego modelu – Wayfarer, który, podobnie jak Aviator, uznawany jest za kultowy. W następnych latach firma wprowadziła na rynek kolejne dwa produkty, mianowicie model Caravan o kwadratowym kształcie szkieł oraz Smart Set, który posiadał kolorowe „skrzydła” ozdabiane różnymi motywami, cyrkoniami itp. Od roku 1958 w okulary Ray-Ban mogły się zaopatrzyć także kobiety. Dwa lata później firma oferowała już całkiem spory katalog produktów liczący ok. 50 różnych modeli. W 1961 r. o firmie usłyszało Hollywood. Model Wayfarer pojawił się w filmie „Śniadanie u Tiffaniego” i nagle stał się obiektem pożądania największych gwiazd kina i sceny muzycznej. Marka postawiła na rozwój oraz ulepszenia i tak w kolejnych latach stworzono soczewki odporne na uderzenia i systematycznie wprowadzano do sprzedaży kolejne modele okularów m.in. Olympian I i Olympian II, Balorama, Olympian I Deluxe oraz wiele innych i tworzono nowe kolekcje np. Ski&Sport Collection, Ray-Ban Naturals, Wings Collection, Ray-Ban Optical Collection, Ray-Ban Junior Collection, Ray-Ban Tech. Warto dodać, że firmę w 1999 r. odkupiło od Bausch&Lomb przedsiębiorstwo Luxottica Group. Okulary tej marki są wciąż najchętniej noszonymi przez ludzi na całym świecie. Co świadczy o ich fenomenie? Przede wszystkim umiejętne połączenie klasyki z nowoczesnością, elegancji z nowatorskością, doskonałe wykonanie, akcent na detale, najwyższa jakość materiałów, prostota oraz wygoda noszenia, którą każdy z nas sobie ceni.

Sort by:

delivery


Wysyłka w 24h

returns

14 dni
na zmianę decyzji

about us

Najwyższy standard
Najwyższa jakość

returns

24 miesięczna
gwarancja

Newsletter

Wpisz adres e-mail